スポンサーサイト


誕生したての英会話サークル (添削後)

I'm home from a start-up English club I've just set up! Well, to be exact, I set it up with other two two other English learners. The three of us got to know each other in another English club at the beginning of this month. We immediately banded together with a common desire: longing for speaking longing to speak English more. One of the members kindly offered her lovely detached house, so we finally had a gathering to enjoy English conversation this morning.
We totally lost track of time!
Before we knew it, two hours had passed. We had a walk-in after noon, and four of us had a comfortable chat for another an hour over delicious coffee. Because I was the youngest among the members, I gained many valuable lessons from our conversation. There was no textbook, no arranged topic and no rule. We simply enjoyed ourselves having heart-to-heart talks in English, and the lively conversation surely rekindled my motivation to keep up my English study!


あっという間に時間が過ぎました。
お2人とも大學出、アメリカ留学の経験があったり、海外生活があられる方で、滑らかな英語を話されます。
私のようなショボい英語経験しかない者に声をかけていただき、自宅に招いてくださるなんて光栄です...!!
まったく日本語が入ることもなく、ぶっとおしで喋り続けました、それも3時間ちかく☆彡
優しいお2人が私の英語を褒めてくださるので、すっかりいい気になって、この本をお貸ししました(*^_^*)。



まるごとラジオ英会話まるごとラジオ英会話
(1999/11)
マーシャ・クラッカワー

商品詳細を見る

すごく興味を示されていましたが、、、もう悲しいことに、書店では購入できない幻の教材なんですよね(-_-;)。
この教材がなかったら、つたないながらも私の今の英会話力はないので、絶版になったのが本当に残念です。


これまで出会った日本人英語学習者の中でも、トップ3に入る魅力的な英語を話されるYさんが、
この本を貸してくださいました。



The Story of the First Thanksgiving (Drawing America)The Story of the First Thanksgiving (Drawing America)
(1992/10)
Elaine Raphael、Don Bolognese 他

商品詳細を見る


私はあまり文化については勉強してこなかったので、じっくり読んでみたいと思います。



あ、そうそう!


まさに It's a small world! というべき出会いがありました(*^_^*)。
「この近所に住んでいるネイティブに英語を習っているんです」と言われたので、もしかして???と尋ねてみたら、
なんと10年くらい前に交流していたイギリス出身の女性であることが判明!!
私の携帯にはまだ彼女の電話番号もしっかり残っていて、まだ同じ町に住んでいることを知って感激しました!
彼女は英語の先生としてではなく、ママさんとしてお付き合いしていた女性。
近いうちに再会できそうで、どきどき、わくわくしています☆彡




関連記事

Comment

Emi2号">

Emi2号  

ぼちぼちさん☆

コメント、ありがとうございます。
確かに言葉は生き物なので、使われなくなったり、時代遅れに感じたり通じなかったり、
いろいろな形に変化していきますね!

2012/11/27 (Tue) 11:58 | EDIT | Emi2号さん">REPLY |  

ぼちぼち  

初めまして

こんにちは。

英語も日本語と同じで死語があります。

日々新しい英語に触れなければなりません。

はっきりいって大変です。

自分も早くTOEICのテスト受けたいです。

2012/11/27 (Tue) 07:16 | EDIT | REPLY |  

Add your comment

Latest

