スポンサーサイト


辞書を買いました



I didn't know that my daughter hadn't been satisfied with her dictionary. What she had was a bit old one, which I purchased for her around five years ago. I rarely saw her using it at home actually. At home, she makes use of my old electric dictionary, saying "I can save time!" I thought there was no problem for her to look up a word until the day before yesterday. She should've asked me to get a useful one early. She is eligible for it as a student in the middle of the essential educational period. Dictionaries shouldn't be outdated. Languages are alive and changeable.
I didn't know much about which one to choose for a junior high school student, so I checked the Net to get some info. Then I went to a bookshop and I got one with careful selection.


明鏡国語辞典 第二版明鏡国語辞典 第二版
(2010/11/26)
北原保雄

商品詳細を見る


Accroding to information at the bookstore, this is one of the popular dictionaries among high school students. I could've bought another one published for junior high school students, but the dictionary caught my eyes especially after having second thought. After all, children are growing fast. Next year, my daughter will be old enough to use this one as a high school student. Time flies, really.



関連記事

Comment

Emi2号">

Emi2号  

Re: タイトルなし

まあこさん、お互いに引っ越して1年経つんですね!
一緒に勉強していた頃が懐かしいです。
私も新生活に慣れてきました。
今年はまた新たな変化がありましたが、なんとかやっていけそうです。

> その願かけとてもいいですね!娘さんも頑張られますように(*^_^*)

もうこれは、神頼みしかないです。。。
受験生の母ってイヤですね^^;

2013/04/21 (Sun) 00:34 | EDIT | Emi2号さん">REPLY |  

まあこ  

やっとこちらの生活に慣れてきたのと体調が回復した事でとても元気にしています!(体調は病気とかじゃなく、環境に慣れるためのストレスが大きかったからとっても疲れやすかっただけですのでご心配なく。)
その願かけとてもいいですね!娘さんも頑張られますように(*^_^*)

2013/04/20 (Sat) 13:16 | EDIT | REPLY |  
Emi2号">

Emi2号  

Re: タイトルなし

まあこさん、お元気ですか?
コメントありがとうございます^^

私も高校のとき、先生から「これを」と言われた辞書を買いました。
実は、、今回の国語辞典、娘がねらっている高校の指定辞書なんですよ^^;
願かけの意味もこめて買いました(笑)。

2013/04/20 (Sat) 12:04 | EDIT | Emi2号さん">REPLY |  

まあこ  

娘さんは今中3ですか?辞書との出会いって大切だからいい辞書が見つかって良かったですね!
ただ私は高校入学時いくつか辞書を教科書買う時に同時に学校が指定したものを高校で買いました。
国語辞典は買いませんでしたが、英和辞書と漢和辞典を買った記憶があります。
辞書を買うこともなくなっているのでその時のことを思い出してなんだか懐かしかったです。

2013/04/20 (Sat) 10:26 | EDIT | REPLY |  

Add your comment

Latest

